Suami maut, isteri cedera kereta terjunam ke dalam parit di Sadong Jaya




KOTA SAMARAHAN: Suami maut, isteri cedera dalam satu insiden kemalangan yang berlaku berdekatan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sadong Jaya, Jalan Sadong Jaya di sini awal pagi hari ini.

Mangsa dikenali sebagai Tan Kuan Soon berusia 59 tahun disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurut Jurucakap Pusat Gerakan Operasi Bomba Sarawak (Bomba), pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu sekitar jam 7.59 pagi hari ini.

"Kita menerima panggilan kecemasan kemalangan jalan raya di alamat berkenaan dan menggerakkan pasukan dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kota Samarahan ke lokasi kejadian.

"Pemanggil memaklumkan terdapat dua mangsa dipercayai sepasang suami isteri tersepit dalam kemalangan tersebut," kata Bomba dalam kenyataan di sini hari ini.

Dedahnya, tiba dilokasi kejadian pada jam 8.38 pagi dan mendapati kemalangan melibatkan sebuah kereta yang masuk ke dalam parit.

"Mangsa seorang lelaki yang tersepit pada bahagian pemandu telah disahkan meninggal dunia oleh pasukan paramedik.

"Bomba berjaya mengeluarkan mangsa yang tersepit dengan menggunakan peralatan khas menyelamat," jelas Bomba.

Manakala seorang lagi mangsa wanita telah selamat keluar dari kenderaan dengan bantuan arang awam dan dihantar ke Klinik Asajaya oleh pasukan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

Setelah Bomba selesai mengeluarkan dan menyerahkan mangsa kepada pihak berkenaan, operasi ditamatkan pada jam 9.50 pagi.-UtusanBorneo

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...