RM30,000 Baik Pulih Atap Masjid Kampung Sekambal Lundu



LUNDU: Sebanyak RM30,000 diperuntukkan bagi baik pulih atap Masjid Darul Ikhwanil Muslimin Kampung Sekambal Melayu Lundu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjong Datu, YB Datuk Amar Jamilah Anu berkata peruntukkan ini bagi membolehkan atapnya tidak bocor dan supaya lebih cantik.

“Saya akan memperuntukkan sebanyak RM30,000 untuk baik pulih atap Masjid Darul Ikhwanil Muslimin Kampung Sekambal Melayu Lundu.

“Ianya akan dicat supaya lebih cantik dan tidak bocor ketika hari hujan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengumumkannya di Majlis Khatam Al-Quran sempena Program Rakan Muda Tadarus Al-Quran 2019 /1440H di Masjid Darul Ikhwanil Muslimin Kampung Sekambal Lundu, semalam.

Seramai 55 orang peserta menyertai Majlis Khatam Al-Quran ini.

Pada majlis itu juga Datuk Amar Jamilah turu memberikan sumbangan kepada 28 orang warga emas. 

Mengulas lanjut, objektif program ini adalah untuk meraikan bulan Ramadan al-Mubarak dengan mensyukuri dan menghayati kesuciannya.

“Selain itu, ianya untuk membina kesedaran di dalam golongan muda akan kepentingan untuk meningkatkan penghayatan terhadap amalan di bulan Ramadan.

“Ini juga untuk melahirkan golongan pemimpin muda yang mampu menjadi pemangkin kepada kemajuan ummah dengan menghayati Islam sebagai cara hidup,” tambah.

Majlis ini turut dihadiri Pegawai Belia dan Sukan Bahagian Kuching Abu Zaid bin Abu Bakar, Pemanca Ibrahim Suni, Ketua Kaum Kampung Sekambal Jariee Bujang dan KK Kampung Meriyu Raya Pawi dan Pengerusi Masjid Darul Ikhwanil Muslimin Ramli Zainudin.


No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...