Lagi kawasan perumahan baharu bakal diwujud - Abang Johari

KUCHING: Kerajaan negeri akan mewujudkan sebuah lagi kawasan perumahan baharu yang menghubungkan tiga kawasan berdekatan dalam tempoh dua tahun akan datang.

Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg berkata, pembangunan baharu itu bakal menyaksikan kawasan yang dilengkapi dengan pembinaan jalan raya yang menghubungkan dari bulatan Stapok ke kampung Sungai Maong terus ke Segedup.

Selain jalan raya katanya, kawasan perumahan baharu itu turut dilengkapi dengan bekalan air bersih, api dan sistem perparitan sempurna.

Katanya, konsep rumah yang akan dibangunkan ialah rumah mampu milik yang dijual dengan harga tidak terlalu mahal bagi membolehkan masyarakat khususnya di kawasan Satok memiliki rumah.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Ihsan Ramadan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) N.8 Satok di Dewan Merpati Jepang, SK Merpati Jepang, hari ini.

Seramai 210 penerima dari 14 ranting N.8 Satok menerima sumbangan itu.
Turut dibangunkan dengan kawasan perumahan ialah Sungai Bedaun dekat Santubong.

Justeru, bagi merealisasikan hasrat itu katanya, perpaduan dalam kalangan masyarakat amat penting selain bekerjasama untuk mengukuhkan ekonomi negeri ini.

Sementara itu, Ahli Parlimen P.194 Petra Jaya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, program seperi ini landasan untuk mengukuhkan ukhuwah masyarakat Islam lebih-lebih lagi tatkala masyarakat menyambut Hari Raya.-JiwaBakti




No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...