Program JTDL perkenalkan sistem bayaran QR Code



KUCHING: Program Best Buy dan Jualan Terus Dari Ladang (JTDL) yang julung kali diadakan di Sarawak memperkenalkan satu sistem iaitu “Cashless QR Code”.

Timbalan Ketua Menteri, Datuk Amar Douglas Uggah Embas berkata, sistem ini sangat selari dengan inisiatif yang diperkenalkan oleh Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Zohari Tun Openg iaitu Sarawak ke arah Ekonomi Digital.

Menurutnya lagi, program tersebut telah memperkenalkan industri kecil sederhana yang terdapat di Sarawak.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan sidang media di tapak Dewan Undangan Negeri Sarawak sempena Majlis Perasmian Program Jual Beli dan Jualan Terus Dari Ladang (JTDL), hari ini.

Dalam sidang media yang sama, Datuk Amar Douglas yang juga Menteri Pemodenan Pertanian, Tanah Adat dan Pembagunan Wilayah menyatakan antara tarikan program ini ialah jualan “Happy Hour” di mana setiap jualan dikenakan diskaun sebanyak 5% sehingga 20% ke atas barangan pertanian dan hasil laut.

Jualan “Happy Hour” ini akan berlangsung selama satu jam dalam sehari sepanjang program tersebut.

Ujarnya usaha ini berperanan sebagai medan untuk menjalinkan hubungan di antara usahawan antara peniaga, usahawan, peruncit dan pemborong serta masyarakat umum.

Tambah beliau lagi, program ini merupakan satu pendedahan kepada kepada masyarakat umum tentang produk-produk keluaran Sarawak dan bagaimana industri-industri asas tani telah maju dari setapak demi setapak untuk keperluan seharian pengguna.

Program Best Buy dan JTDL telah mendapat sambutan baik dalam kalangan para usahawan sebagai usaha memperkenalkan produk-produk mereka.

Program ini merupakan satu platform yang menawarkan produk berasaskan pertanian untuk di jual terus kepada pengguna dgn harga berpatutan.-SarawakVoice

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...