Lelaki tempatan diberkas, disyaki terlibat kes pecah rumah



Suspek yang berjaya ditangkap pihak polis Bintulu termasuk barang kes yang dirampas dalam serbuan, semalam.

BINTULU: Seorang lelaki warga tempatan diberkas dalam serbuan di sebuah taman perumahan di Jalan Sebiew sekitar pukul 6.30 petang Rabu, selepas disyaki terlibat dalam kegiatan pecah rumah.

Ketua Polis Daerah Bintulu Superitenden Zulkipli Suhaili berkata, serbuan yang diketuai oleh Ketua Balai Polis Pusat Bintulu ASP Arman Khan Abdullah dalam Ops Pintu itu turut merampas barang-barang kes daripada suspek iaitu alat pertukangan, set pembesar suara, penapis air, televisyen dan basikal. 

"Suspek serta barang-barang kes telah dibawa ke Balai Polis Pusat Bintulu untuk siasatan lanjut," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau tidak menolak kemungkinan kes berkaitan dengan dua lagi kes pecah rumah yang dilaporkan pada 23 dan 27 Februari lepas di kawasan kejiranan tempat tinggal suspek.

 Jelasnya, semakan lanjut mendapati suspek mempunyai satu rekod jenayah lampau membabitkan pencerobohan rumah yang mana disiasat di bawah Seksyen 448 Kanun Keseksaan pada tahun 2015. 

Katanya, suspek kini direman sehingga 5 Mac ini dan ditahan di lokap Balai Polis Pusat Bintulu untuk siasatan lanjut.-Utusan Borneo

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...