KPDNHEP Bintulu rampas 1,370 liter petrol



 


Salihin (dua dari kanan) bersama-sama pegawai penyiasat KPDNHEP Bintulu, menunjukkan enam tong petrol yang dirampas dari suspek pagi tadi.
BINTULU: Bahagian penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna merampas 1,370 liter minyak petrol yang dianggarkan bernilai RM2,849 daripada seorang lelaki di sebuah stesen minyak di Batu 5, Jalan Bintulu-Miri, hari ini.
Ketua KPDNHEP Bintulu Salihin Den berkata, lelaki yang merupakan operator kantin di sebuah ladang sawit di sini ditahan semasa sedang mengisi minyak petrol ke dalam tong sekitar pukul 7 pagi. 


"Pemeriksaan yang pegawai kita jalankan mendapati lelaki terbabit tidak mempunyai permit khas bagi mendapatkan bekalan petrol itu dalam kuantiti yang banyak," ujarnya. 

Katanya, lelaki yang dipercayai mahu menjual semula minyak petrol itu di kawasan ladang, dan enam tong minyak serta kereta pikap dirampas untuk membantu siasatan.

Kes itu akan disiasat di bawah Akta Kawalan Bekalan 1961 yang memperuntukkan hukuman denda sehingga RM 1 juta atau penjara tiga tahun jika sabit kesalahan.-Utusan Borneo

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...