Kanak-kanak perempuan cedera parah dilanggar datuk





Mangsa dibawa ke HUS untuk menerima rawatan
KUCHING: Seorang kanak-kanak perempuan yang mulanya dikatakan sudah meninggal dunia berjaya diselamatkan anggota paramedik selepas diberikan bantuan penafasan (CPR) sebaik tiba di Hospital Umum Sarawak, Selasa.
Me
nurut sumber, kanak-kanak berusia setahun tiga bulan itu mengalami kecederaan parah di kepala selepas disyaki dilanggar datuknya dalam satu insiden di Kampung Sejijak, di sini.


Sebelum kejadian, mangsa dikatakan sempat mengucapkan selamat tinggal kepada datuknya yang hendak ke tempat kerjanya iaitu sekitar pukul 9.30 pagi.

Difahamkan, mangsa kemudian dilihat masuk ke dalam rumah dan datuknya terus menghidupkan enjin kereta jenis pacuan empat roda (4WD) miliknya.

“Bagaimanapun semasa baharu memulakan perjalanan, tiba-tiba si datuk yang merasakan seperti melanggar sesuatu di bawah keretanya kemudian terus keluar dan terkejut melihat cucunya dalam keadaan tidak sedarkan diri di bawah kereta.

“Si datuk kemudian segera mengangkat cucunya itu dan bersama-sama ahli keluarga yang lain terus mengejarkannya ke HUS untuk mendapatkan rawatan,” kata sumber.

Setakat petang Selasa, mangsa dilaporkan masih menerima rawatan di Wad Pediatrik, Unit Rawatan Rapi Kanak-kanak (PICU) di HUS.-Utusan Borneo

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...