Dadah Dua termasuk remaja perempuan dicekup di Limbang




Dadah yang ditangkap dalam operasi pada Selasa.
LIMBANG: Polis menahan dua individu termasuk seorang remaja perempuan yang disyaki terlibat dalam urusan jual beli dadah di sebuah pondok kecil di sebuah kampung, Jalan Kubong pada Selasa. 

Suspek, 15 dari sebuah rumah panjang di Jalan Kubong ditahan bersama seorang lelaki, 41 dari Kampung Sungai Poyan dalam operasi sekitar 1.30 tengah hari. 

Ketua Polis Daerah Limbang Superintenden Mohd Bukhori Saffai berkata hasil pemeriksaan pihaknya menjumpai 10 peket plastik lutsinar yang berisi bahan disyaki dadah syabu yang diletak di atas meja dalam pondok itu.


"Dadah seberat 10.11 gram bernilai RM 1,500 itu dirampas dalam operasi itu. Kita percaya berlaku urusan jual dan beli dadah di dalam pondok berkenaan," ujarnya hari ini.

Mohd Bukhori berkata, ujian saringan awal air kencing turut mendapati kedua-dua suspek positif methamphetamine dan amphetamine.

Difahamkan, suspek lelaki juga mempunyai rekod kesalahan lampau berkaitan dadah.
Kes tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 39A(1) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan  Seksyen 15 (1)(a) ADB 1952.-Utusan Borneo
 

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...