PERTAHANKAN KUASA AUTONOMI KITA

How lucky kita as Sarawakian masih lagik mempertahankan kuasa autonomi imigresen while Sabah almost "hilang". 1 thing i observe obviously issuance of kertas putih langsung sikda agik bila daftar masuk di kaunter imigresen untuk semua rakyat Malaysia bukan Sabahan compare to mun entry ke Sarawak. And kmk sik heran why byk peluang ekonomi di sitok control by Malayan especially frm pantai timur siap ada kedei2 yg sidak pun. Surely it is a waste for Sabahan utk sik dpt compete dgn sidak. Tok sik terjadi di Sarawak so far yg kmk tauk.

Then, yesterday mnjadi saksi time di Centrepoint diat sidak enforcement ngutip sidak PTI. Mula2 ramei sidak then bila diat van and truck approach mcm lipas kudung lari sik cukup tanah sidak menyelamatkan diri sampei ada srg ya tgh dukung anknya hampir merempuh Linda sik sengaja. Kesian pun ada but rasa2 kmk byk negatif pun hal blh jk terjadi mun dibiarkan. Now kmk faham kenak Sabahan nang sik suka langsung sidak tok ada di negeri sidak sampei their CM suggest utk ada sigek pulau k himpun sidak.

Moralnya my fellow Sarawakian, jgn kita sewenang2 nya nyerah kuasa imigresen kita. Our forefathers dah pikir 200 thn ke depan mun kita setara dgn negeri2 lain kita pun akan tenggelam. Selagi nyawa dikandung badan kita pertahankan apa yg kita ada.

-HB-

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...