Kerajaan Sarawak checkmate PH, DAP Sarawak pula yang nak claim kredit

KENYATAAN media dari Kerajaan Sarawak yang jelas memperkatakan usaha pemindahan Pejabat Mahkamah Tinggi Sabah/Sarawak dari Kuching ke Kota Kinabalu melanggar Perlembagaan Negera kerana tiada perbincangan dibuat dengan Ketua Menteri Sarawak.

Inilah punca utama yang membuat PH "checkmate" dalam usaha tersebut sehinggakan hari ini Jabatan Mahkamah membatalkan usaha tersebut.

Seperti biasa PH/DAP Sarawak, yang tidak mahu ketinggalan dalam apa-apa perkara dengan cepat mengatur langkah seolah pembatalan pemindahan tersebut adalah usaha mereka.

Lazimnya, Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen, yang juga merupakan Timbalan Menteri Hal Ehwal Pengguna (yang dimomokkan dengan nama Menteri Sidang Media) akan membuat Sidang Media apabila membangkitkan sesuatu isu tapi tidak pula kali ini.

Semalam dia senyap sahaja, sehinggalah tiba masa untuk sidang media mengenai pembatalan pemindahan Mahkamah tersebut dikeluarkan, barulah beliau "muncul" di Menteri di Pejabat Perdana Menteri pada hari ini.

Rakyat Sarawak sebenarnya sudah tahu permainan PH Sarawak ini dan mereka juga tahu siapa yang memperjuangkan Hak Sarawak yang sebenarnya.. Adios..😎

UnReportedNews™® #iamSarawakian #IbuPertiwiku

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...