Wanita mengandung dalam ambulans kemalangan di Kuching puji dua jururawat




KUCHING: Wanita mengandung yang terbabit dalam kemalangan ambulans di sini pada Selasa memuji dua jururawat yang mengiringi beliau kerana memberi pekhidmatan terbaik meskipun mereka turut tercedera.

Wanita itu yang dikejarkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) kerana darah tinggi, telah melahirkan anak lelaki.

Ibu lima orang anak itu mengimbas betapa profesionalnya kedua-dua jururawat berkenaan dalam perkhidmatan mereka ketika kejadian itu berlaku.

Kata wanita itu, ketika kemalangan yang menakutkan itu, jururawat tersebut melindungi beliau, memperlihatkan sikap profesionalisme tertinggi.

Dalam kejadian di persimpangan lampu isyarat Jalan Tun Ahmad Zaidi Adruce di sini pada Selasa, ambulans yang sedang dalam perjalanan ke HUS dari Klinik Kesihatan Kota Samarahan, dirempuh sebuah SUV dari arah Jalan Green, kira-kira satu kilometer dari HUS.

Rempuhan pada bahagian kiri ambulans itu menyebabkan kenderaan itu terbalik lalu melanggar pembahagi jalan.

Wanita terbabit cedera di kepala, seorang jururawat turut tercedera sementara seorang lagi jururawat dan pemandu ambulans hanya mengalami lebam.

Kami masih berusaha untuk menemu bual dua jururawat terbabit.-SarawakVoice

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...