PGA Sarawak tumpaskan cubaan seorang lelaki seludup senapang angin di ICQS Tebedu


SERIAN: Sepasukan anggota Batalion Ke-11 Pasukan Gerakan Am (PGA) Sarawak pada Ahad berjaya menggagalkan cubaan seorang lelaki untuk menyeludup masuk selaras senapang angin ketika melalui pintu masuk Kompleks ICQS Tebedu, di sini.

Pegawai Pemerintah Batalion Ke-11, Superintendan Rosdi Inai berkata, penahanan dilakukan sekitar jam 4.50 petang ketika anggota yang bertugas membuat pemeriksaan ke atas sebuah kereta jenis Proton Wira berwarna hijau yang dipandu rakyat tempatan sedang memasuki sempadan Malaysia dari Indonesia.

“Ketika melakukan pemeriksaan di bawah karpet bonet belakang kenderaan tersebut, pasukan menemui satu bungkusan plastik hitam berbalut pita pelekat putih yang mencurigakan.

“Setelah dibuka, terdapat selaras senapang patah yang telah dileraikan, selain dua bungkusan putih dan hitam yang mengandungi 13 kotak, dan enam botol kecil berisi peluru palet senapang angin.

Susulan penemuan tersebut katanya, pihaknya telah menahan lelaki terbabit, yang berusia 33 tahun dari Kampung Sikong, Jalan Penrissen di sini.

“Pihak kita turut merampas kenderaan yang dianggarkan bernilai RM14,000 selain senapang angin bernilai RM2,000.

“Turut disita 12 kotak air rifle pellets jenama ‘Superdome’ yang dianggarkan bernilai RM500, selain sepasang seragam Rela.

Suspek dan semua rampasan katanya, telah diserahkan kepada Balai Polis Tebedu manakala kes disiasat di bawah Seksyen 8(A) Akta Senjata Api 1960.-SarawakVoice


No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...