Lelaki dicekup sehari selepas samun kedai 24 jam





KUCHING: Seorang lelaki berusia 31 tahun dicekup sehari selepas menyamun sebuah kedai 24 jam di Jalan Gambier di sini pada Ahad.

Bertindak atas maklumat, pasukan dari Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching membuat tangkapan itu pagi tadi di kawasan Lebuh India, di sini.

Ketua Polis Daerah Kuching ACP Ng Ah Lek berkata suspek akan dihadapkan ke Mahkamah Kuching esok bagi permohonan reman di bawah Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah.

"Polis sedang giat mengesan rakan suspek yang masih bebas,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ng berkata hasil ujian saringan air kencing mendapati suspek tersebut positif dadah.

Dalam kejadian awal pagi itu, suspek yang bersenjata tajam telah masuk ke dalam kedai berkenaan dan mengancam penjaga kedai, sebelum melarikan wang tunai sebanyak RM300 bersama rakannya yang menunggu di motosikal di luar kedai.
Kes itu disiasat mengikut Seksyen 395 dan 397 Kanun Keseksaan.

Ng pada masa sama menyeru orang ramai untuk terus bekerjasama mencegah jenayah samun yang mengancam ketenteraan awam.

Orang ramai boleh menyalurkan maklumat terutamanya mengenai suspek-suspek yang dikehendaki polis melalui talian 082-244444 atau berhubung dengan mana-mana balai polis terdekat.-Utusan Borneo

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...