SPA Sarawak sasar lebih 1,000 pengambilan tahun ini


KUCHING: Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Negeri Sarawak mensasarkan lebih 1,000 pengambilan bagi memenuhi kekosongan jawatan di peringkat perkhidmatan awam negeri pada tahun ini.


Setiausaha SPA Negeri Sarawak Fathi Haji Hambali berkata, pihak SPA negeri telah berusaha untuk memenuhi kekosongan yang sedia ada di peringkat awam negeri dalam tempoh dua tahun lepas.

Menurut beliau pada tahun 2018, SPA negeri telah mengisi sebanyak 994 kekosongan dalam pelbagai gred di jabatan-jabatan negeri berbanding tahun 2017 iaitu 709 kekosongan sekaligus menunjukkan peningkatan sebanyak 35%.

Beliau berkata demikian kepada media selepas mengadakan kunjungan hormat Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Zohari Tun Abang Haji Openg di Wisma Bapa Malaysia hari ini.

Beliau menambah, kunjungan kepada Ketua Menteri merupakan kunjungan tahunan daripada pihak SPA negeri bagi memaklumkan status mengenai pengambilan jawatan kosong setiap tahun.

No comments:

Post a Comment

RM1.2 JUTA ROKOK DAN BIR DIRAMPAS

SIBU: Pelbagai jenis rokok dan bir dipercayai barangan seludup yang dianggarkan bernilai lebih 1.2 juta telah dirampas oleh sepasukan ...